2013. január 13., vasárnap

Sütőtökös-zabos süti tejcsokival a tetején...

Ilyenkor fogom a fejem, és nem értem, hogy nekem ez miért nem jutott eszembe!!! Ez a süti hihetetlenül finom! Az eredeti receptet a recipegirl.com oldalon találtam. Pici variálás történt persze, több sütőtököt tettem bele, és így olyan puha omlós, hogy a család szerint ez az utóbbi sütések legleglege! Tetején a szelet tejcsoki megolvad, és hmmmmm.... Erre tényleg nincsenek szavak!


Hozzávalók:
180 g vaj
210 g cukor
1 tojás
350 g sütőtökpüré
110 g zabpehely
110 g finomliszt
110 g teljes kiőrlésű liszt
fél tk só
fél tk szódabikarbóna
1 tk fahéj

A vajat mikróban megolvasztottam, pár percig kevertem a cukorral és a tojással. Majd hozzáöntöttem a sütőtökpürét. A kétféle lisztet, zabpelyhet sót, szódabikarbónát, fahéjat előzőleg összedolgoztam, majd mehet bele a tökös keverékbe. Az egészet átkevergettem, és kb 1 órára beraktam a hűtőbe.
Evőkanál segítségével picit lisztes kézzel kis halmokat formáltam, egymástól kb 3 cm távolságra.




Előmelegített, 180 fokos, légkeveréses sütőben 15 percig sültek.
A sütőből kivéve rögtön rátettem mindegyik tetejére egy szelet tejcsokit.


Ez a fotó magáért beszél... Langyosan nagyon finom, az olvad csokival.... Kihűlve is nagyon finom, mikor már nem annyira olvadt a csoki. Ááá, mindenhogy nagyon nagyon finom!!!


Jó sütést,
Julia

5 megjegyzés:

  1. nagyon finom lett, köszönöm!!!!!!! eddig is szerettem a sütőtökös (és csokis) kekszeket, de ez most első helyre ugrott!!!!!!!! köszi csajok!

    VálaszTörlés
  2. Szia, ez kb. hány db lesz? érdemes felezni? Köszi, dia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 3 és fél tálcával sütöttem ebből, majdnem 40 darab lett.
      Julia

      Törlés
  3. Koszonom! :-) feleztem, sutottem, megettuk. Nagyon finom volt- legközelebb egész adag lesz! Csak így tovább, szuper a blog! d.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...