2012. augusztus 1., szerda

Színátmenetes torta

Elég jól megmozgatott benneteket ez a kérdés, hogy mit szeretnétek részletesen látni a szülinapi bejegyzésből. Máskor is tartunk ilyen kérdezz-felelekes mókát. Jó?
Legtöbb szavazatot a torta kapta, ezért most ezzel kezdjük, ígérem a többi is /cupcake, dekoráció / sorra kerül...
Ez a színátmenetes torta picit időigényesebb, mint egy átlagos, de én mondom, aki 3 gyerek mellett csináltam múlt héten, hogy megéri!!!





A tésztát egy angol oldalon találtam még régebben, ez a cupcake-ek tésztája is, nagyon finom. Bögrében van mérve, és én még sohasem számoltam át dekára, ezért így adom meg a hozzávalókat. Nem elhanyagolandó információ, hogy a bögre 3 decis.
Egy tálba beleöntöttem 2 és fél bögre finomlisztet, 2 teáskanál sütőport, 1 teáskanál szódabikarbónát, fél teáskanál sót.
Egy másik tálba 4 egész tojást elkezdtem felverni robotgéppel, majd hozzáadtam másfél bögre cukrot. Ezt is vertem kb 2 percig, majd folyamatosan kevergetve ment hozzá 1 bögre olaj, és 1 bögre tej. / Nomármost a tejbe pár perccel a felhasználás előtt 1 citrom levét kell belenyomni. Ne ijedjetek meg, összetúrósodik, ez így a jó.../ Ezt így együtt picit még vertem , majd jöhet hozzá a lisztes keverék folyamatosan, kisebb adagonként elkeverve. Ha van otthon vanília aroma, egy pici mehet bele. Attól még finomabb...
A tészta kész is. ennél a tortánál 5 lapot sütöttem ebből az adagból, a forma átmérője 16 cm. Próbáltam 5 egyenlő adagra osztani a tésztát. Piros ételfestékkel színeztem. Por állagúval, csak nagyon picike kellett bele. A legsötétebbel kezdtem, majd egyre kevesebbet tettem hozzá,hogy haloványabb legyen. Így darabonként kb 12-14 percig sültek.
A krém vajas sajtkrém. Egyenlő arányban kell bele vaj / NEM MARGARIN! / és sajtkrém. A philadelphia sajtkrém jó, de amilyet éppen kaptok. Ez a torta a külső díszítés miatt jó sok vajat megevett, kb 350 g ment bele, és ugyanennyi sajtkrém. Először a vajat keverem géppel, majd folyamatos keverés közben adom hozzá a sajtkrémet. Végül 300 g porcukrot. Ezzel kentem meg a belsejét is, majd a külsejére is egy vékony rétegben, hogy egyenletesebb legyen. A maradékot 3 részre osztottam, / az egyik picit több, ez megy a tetejére / és ezt is piros ételszínezékkel színeztem. A legsötétebb ment legalulra, és így tovább.
Hideg tortára kezdjük el kinyomni  a rózsákat, a krém is legyen hűvös, különben nagyon gyorsan olvad, és nem lesz szépen formázható. Hozzáteszem, ezt még én is csak most tanulom, nem lett tökéletes...
Szombaton, mikor csináltam, nagyon meleg volt, a szintek közben is vissza kellett tennem a krémet a hűtőbe, mert nagyon olvadt.
A díszítés különben rém egyszerű. Csillag kinyomóval középről kiindulva kb másfél fordulat csigát készítünk. Ezeket ismételve a torta körül. Lesznek hézagok, azokat nagyságtól függően ki kell tölteni. Vagy egy c fordulatot, vagy csak egy pöttyöt helyeztem a lyukakba.
Közben a krém szintenként világosodott, egyre kevesebb piros festékkel színezve. A torta tetején ugyanezt a műveletet hajtottam végre.
Majd gyorsan hűtőbe, hogy szép maradjon!
Tudom, hogy macerásnak tűnik, én sem fogok minden nap ilyen tortát sütni, viszont annyira jól mutat, hogy csak na!




Mikor lányom felvágta, akkor jött a nagy meglepetés, hogy is belül is színátmenetes, teljesen el volt ájulva tőle!
Bármilyen színben megsüthető, ha én újra megsütném, most a lila jönne.
Jó sütést annak, aki kipróbálja, ha elakadtok valahol, kérjetek segítséget bátran! Vagy adok, vagy nem! :)))
Ez megint egy rossz vicc volt, biztosan fogok adni!!!! :)

Julia

19 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet, egy kérdésem lenne a csésze és a bögre jelen esetben egy és ugyanaz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ugyanaz, nem is vettem észre. Hogy egyértelmű legyen, átírtam mindenhol bögrére. Köszi:)

      Törlés
  2. Köszi a receptet! Ez lesz a szülinapi tortám:))Majd jelzem,hogy sikerült.

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan néz ki!
    De avassatok be, kérlek: mi az a por állagú ételfesték?

    Ha van kedvetek gyertek velem játszani:

    http://kiscsever.blogspot.hu/2012/08/toll-tinta-ceruza.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egy cukrász hölgytől vettem, de azóta innen vásárolok: http://www.desszertmester.hu/

      Törlés
  4. csudaszép!!!! :-)
    2.5 dl-es bögrét használtál? és nekem nincs por, csak "folyékony" ételszinezőm - az is ugyanígy jó lehet, ugye?
    nagyon tetszik rózsaszínben, de szerintem a fiamnak inkább zöldet kellene készítenem... vagy narancsot... vagy mindegy, de ki kell ezt próbálni!!!!!! :-)
    köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, a bögre 3 dl-es. a tésztához biztosan jó a folyékony, a krémhez is, de a krémet felrakás előtt tedd be a hűtőbe mindenképpen kicsit, nehogy meglágyítsa a folyékony...

      Törlés
  5. Szia! Gyönyörű ez a torta, meg sok minden más is ezen a blogon. Egy kérdésem lenne. A kisfiamnak tűzoltó formatortát kellene sütnöm, ez lesz életem első formatortjája, izgulok is rendesen... Ez a cupcake tészta szerinted nem púposodik nagyon föl? Téglalap formában szeretném kisütni, nem tudom arra is alkalmas lenne-e. Köszönöm a válaszodat előre is! Lenke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Heló,
      Ha a formába öntése után a közepéről kicsit a szélére húzogatod a tésztát, kevésbé púposodik fel. Ha mégis, éles késsel picit le tudsz majd vágni, vagy ha már langyos, kiveszed a formából, és fejjel lefelé hűtöd, az is működik.
      Sok sikert! :)

      Törlés
  6. Kisebbik lányom szülinapjára sütöttem meg a tortát, biztos, hogy többször is fogom sütni. Nagyon finom a tészta, nagyon jó az állaga, és hatalmas torta sikeredett belőle! Én epres-mascarponés-zselatinos krémmel töltöttem és tejszínhabbal dekoráltuk. Köszönet a receptért!

    VálaszTörlés
  7. Szia! Fantasztikus ez a torta költemény, most keveredtem erre az oldalra (gratulálok hozzá), hétvégén lesz a kislányom születésnapi bulija és bele szeretnék vágni eme költemény elkészítésébe! Szerinted Philadelphia helyett milyen sajtkrémmel lenne még jó? Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, én készítettem ezt a krémet már sima tescos sajtkrémmel is. :) Nem fontos, hogy Philadelphia legyen.

      Törlés
    2. Szia! Nagyon köszönöm a választ! Nem feltétlenül spórolni akarok csak nem biztos hogy eljutok nagyobb boltba:( Az olyan mint a Camping sajt? Attól nem lesz sós nagyon? Elnézést hogy értetlenkedem de szeretném olyan gyönyörűre mint a Tied!! Még egyszer köszönöm; úgy látom elég sok időt fogok még itt eltölteni:)Judit

      Törlés
    3. Amire te gondolsz, az az ömlesztett sajt. Krémsajtot keress, általában kis dobozvan van, nem tubusban.

      Törlés
    4. KÖSZÖNÖM!!!Judit

      Törlés
  8. Az előző kommentem elvitte a cica :)

    Szeretném ezt a tésztát megsütni citromos cupcake-nek, ebben kérném a segítségeteket. Mekkora adag tészta kell 12 db közepes méretű cupcake-hez? hány fokon kell sütni?
    Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget, mivel nem lesz időm próbasütésre :)
    Száva

    VálaszTörlés
  9. Szia Száva,

    Süsd ennek az adagnak a felét, abból meglesz a 12, talán plusz 2-3.
    180 fokon, de NEM légkeverésen ha 20 percig sütöd, remélem tökéletes lesz!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...