2013. szeptember 19., csütörtök

Szilvás pite

Betegek a srácaim. Sajnos ez általános ilyenkor, mikor elkezdődik a suli-ovi, jön a megfázás. Betegkényeztető sütiként készült ez a szilvás pite. Aznap este átjött a bátyám, és befalta a maradékot. Uramnak már nem maradt, így ma készül egy újabb adag.
Megtaláljátok ezt a receptet almával is, de szilvával nagyon pikáns íze van. Az alapja omlós tészta, arra ülnek rá a félbevágott szilvák, majd az egészet leöntöm tejszínes tojásos keverékkel, így sül meg egyben.


Hozzávalók a tésztához:

300 g liszt
110 g porcukor
fél tk szódabikarbóna
fél tk sütőpor
1 citrom reszelt héja
200 g vaj/ vagy margarin/
1 tojás sárgája

Öntethez:

2 dl tejszín
3 tojás
110 g porcukor

valamint kb 80 dkg szilva

A tészta hozzávalóit egy nagy tálba öntöttem, kézzel elmorzsoltam, összegyúrtam. /A vajat felhasználás előtt kis darabokra vágtam, úgy tettem a tálba./ Gombócot gyúrtam belőle, majd betettem folpackba csomagolva 2 órára a hűtőbe, vagy 1 órára a mélyhűtőbe.
Ha letelt az idő, próbáltam kör alakúra nyújtani, és kibéleltem vele egy 30 cm átmérőjű, 4 cm magas piteformát. /Persze itt is használható az egyszerűbb eljárás, mint ennél a tortánál, ha nincs kedvetek tésztát nyújtani./
A tésztára rápakoltam a félbevágott szilvákat.


Az öntet hozzávalóit kézi habverővel összekevertem, és nyakon öntöttük vele a tortát.


Előmelegített sütőben, 180 fokon 35-40 perc alatt sült meg. 20 perc után lekapcsolom a légkeverést, hogy ne barnuljon meg nagyon a széle.


Állandó segédem...
Julia


8 megjegyzés:

  1. Először is örülök, hogy újra ittvagytok! Hiányoztatok ám a nyáron! :) Másodszor meg Hmm.. nagyon jól néz ki! A minap elsütöttem az utolsó adag szilvát amit kaptam, de ha még sikerül a "beszállítómtól" szerezni kipróbálom.. bár almával is finom lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      Hát, örülünk, hogy örülsz! Már nekünk is hiányzott a blogolás...
      Almával, szilvával, mindennel finom ez a pite, próbáld ki!
      Julia

      Törlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz, én is örülök nagyon, hogy visszatértetek. Augusztusban már sűrűn néztem rá a blogra, mikor jöttök...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, aranyos vagy! Boldogság ilyet olvasni...

      Törlés
  3. Megcsináltam, ez valami ISTENI! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Habtejszín vagy főzőtejszín legyen a tejszín? (én épp a szünet előtt akadtam rátok, így volt időm elolvasni az összes bejegyzést, és csomó sütit megsütni....:D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Szilvi,
      Bocsi, ha nem írom oda, az habtejszín. De oda fogom ezentúl, mert már más is kérdezte.
      És sikerültek a sütik? Julia

      Törlés
    2. Igen! Egytől egyig mindért odavagyok, a kedvencem a sült hab szerű csokis torta..:)))
      Köszi! Már csinálom is az én betegeimnek.:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...