2013. április 23., kedd

Sajttorta ribizlivel

Van már fent sajtkrém torta recept, de ezt nem lehet megunni. Most kakaós alappal, a tetején ribizlivel készítettem. A krém is picit más. Ha ízlett a szedres-fehércsokis, ez is fog, tuti...
Nem kell nagyon bajlódni a készítésével, csak összekevergetni, és kész is! Na jó, azért sütni is kell.. Igazi finomság a napsütésben. Napozni, közben sajttortát eszegetni... Mi mást várunk az élettől? :)
/ Na persze én ezt nem tehetem meg anélkül, hogy a gyerekek a fejemen ne ugrálnának, de boldog vagyok, ha más boldog... :))) /


Hozzávalók az alaphoz.
20 dkg kakaós keksz /én győri édest vettem/
2 ek kakaó
10 dkg darált dió
2 ek vaj

A krémhez:
30 dkg natúr krémsajt
3 tojás
3.5 dkg kukorica keményítő
2.5 dl tejföl
10 dkg porcukor
1 dl tejszín

A tetejére:
30 dkg bogyós gyümölcs /én ribizlit használtam/
3 ek méz
3 tk zselatin

A kekszet apróra törtem, összekevertem a dióval, és belemorzsoltam a vajat. Kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt vágtam, és belenyomkodtam. /Most 20 cm-es formát használtam. Persze lehet nagyobbat, akkor laposabb a torta, úgy is tökéletes./
160 fokra előmelegített sütőben sütöttem 15 percig. Közben robotgéppel összekevertem a krém hozzávalóit olyan sorrendben, mint amit fent írtam. Ráöntöttem a kekszes alapra, majd 50 percre visszatoltam a sütőbe. 30 perc után levettem 120 fokra.
Gyümölcsöt /mirelitet használtam/ a mézzel együtt felforraltam, a tűzről levéve hozzákevertem a zselatint. Hagytam kicsit hűlni, majd nyakon öntöttem vele a tortát.
Mikor mindez megvan, jön a legnehezebb, megpróbálni kihűteni.... Nálunk ez 3 gyerek mellett kész háborút jelent.:)
Legszebben másnap lehet vágni, addig pihenjen a hűtőben. Kibontani a kapcsos formából, és jöhet a jól megérdemelt napozás...




Ez a receptünk megjelent a Kifőztük magazin áprilisi számában is.

Jó sütést,
Julia

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...