2013. szeptember 9., hétfő

Fürdő felújítás - járólap festés

Már nagyon aktuális volt a fürdő felújítása. Az elmúlt két évben a ház többi részét szedtük rendbe, így semmi kedvünk nem volt ismét valami nagy munkához. A csempe és a járólap egész jó állapotban volt, de utáltam a zöld színét! Nem tudom mikor tette le a ház előző gazdája, de hiába mentem át rajta még szódabikarbónás-ecetes fogkefével (!) is egyszer, nem tudtam tisztára mosni soha. Egy ideje elkezdtem utánanézni a csempe festésének. Járólap munkálatokat nem nagyon találtam sehol, majd  Kata, a Kicsi Háztól kirakott egy bejegyzést erről. Az ő tapasztalatait is érdemes átolvasni.
Mivel vizes helyiséget terveztem átfesteni, gondoltam utánajárok én is a témának. Megkerestem több festékboltot, és kértem a kedves tanácsokat. Így ismerkedtem meg Andreával, aki a Piktorfesték Marketing managere. Tőlük nem sajnálom a reklámot, mert hihetetlen sokat segítettek nekem. Andrea körbetelefonálta a festék gyártókat, gyűjtötte a tapasztalatokat, hogy mit hogyan, mivel csináljak. Van sok üzletük országszerte, és webáruházuk is. Az anyagokat, amikre szükség van, be tudjátok szerezni tőlük.
És akkor jöjjön a munka!

Innen indultunk
A fürdőnk 6.5 négyzetméter. /Mínusz a wc, mínusz egy nem nagy méretű sarokkád/ Erre a méretre szólnak az alapanyag mennyiségek, így ha esetleg terveztek ilyesmit, tudtok kalkulálni.
Elsőként domestossal jól áttisztítottam a felületet. Majd jött a festés. A járólapra Otex /Tikkurila gyártja/ alapozó került. Ez a szuper anyag megtapad a csempén és a fugán is.
Kis hengerrel, a sarkoknál ecsettel dolgoztam. Egész gyorsan lehet vele haladni, nem vészes. Először még nem fed jól, nem kell megijedni.

Első alapozás után
Gyorsan szárad, kb 3 óra múlva átmentem az egészen még egyszer. Elvileg 1 liter /az ára 5 ezer körül van/ 8-10 négyzetmétert fed be. Én nem tudom hogy sikerült, de a 0.33 liter /ára 3187 Ft/ elég volt a 6 négyzetméteres fürdőnkre 2 rétegben. Másodszor már jól szétkentem, az nem lett olyan vastag.
Ezt is hagytam megszáradni. Ezzel az alapozás megvolna.

Második alapozás után
Ezután olyan festéket kellett találnunk, ami bírja a vizet, nem csúszik olyan nagyon, és szépen tűri a nagycsaládos igénybevételt.
Bíztam a nálam sokkal tapasztaltabb szakemberekben, így a megoldás a Renova kádfelújító zománcfesték lett. Mindent tud, ami ebben az esetben nekünk kell. Ez egy kétkomponensű termék, ami annyit jelent, hogy össze kell önteni a kettőt, úgy alkalmazható. Itt található az egyik, itt a másik. Arra is oda kell figyelni, hogy összeöntés után rögtön fel kell kenni a felületre, /1/2- 1 órán belül/ mert utána elkezd besűrűsödni, és úgy már nem lehet szépen dolgozni vele. Éppen elég volt a fél literes kiszerelés. / Ára együtt 7200 Ft/
Nekünk kb 20 perc alatt megvolt a munka, ezt is hengerrel kentük fel a lealapozott járólapra. 
48 órát jó hagyni száradni. Így a tuti, mert ha még nem száradt meg eléggé, bár már nem ragad, kis sérülések keletkezhetnek rajta.
A végeredmény gyönyörű lett! Csodaszép! Világos, tiszta, imádom!


Eddigi tapasztalatok:
1 hónapja kentük fel. Féltem, hogyan fogja viselni az igénybevételt. Mikor a mosógépet vittük be, akkor keletkezett rajra pár pici karcolás. /Persze mosógépet húzogatni nem tanácsos rajta, de én rosszabbra számítottam, azt hittem pakolásnál több sérülés születik, de jól bírta./ Ezeket a megmaradt Otexxel, kis ecset segítségével átkentem, és nem is lehet észrevenni. Amúgy semmi más sérülést, kopást nem látok eddig, pedig vizsgálhatom.:)
Szárazon egyáltalán nem csúszik, sőt, szerintem jobban tapad, mint az előző felület. Nedvesen kb annyira csúszik, mint egy átlagos járólap.
Fehér. Hát igen, itt az egyetlen bibi. Meglátszik rajta minden. DEE! Tiszta, gyönyörű, csodaszép! Nem bánom, naponta egyszer átporszívózom, így egész jól tartható a tisztasága. Persze a felmosás ennyi gyerek zuhanyzása-fürdése után mintha állandó lenne, így még mindig tiszta, és csillog!
Viszont itt a jó hír,a zománc színezhető, ha valaki nem kívánja a fehéret. Itt találtok erről sok infót.
Festékek ára összesen 10 ezer ft volt. Ez a mi 6.5 négyzetméteres fürdőnkre értendő ugyebár. Én úgy gondolom nagyon megérte, ez számomra nem is kérdés!!!
A fali csempét csak jól átsikáltam, nem kellett festeni. A fugák nagyon koszosak voltak, ami így a nagy fehérségben még jobban kiütközött. Kis ecsettel elkezdtem átkenni a fugát Otexxel. A felénél majd' bediliztem, és akkor a kisujjam hegyét mártogattam a festékbe, azzal festettem tovább. Így tök gyorsan haladtam, a csempére kerülő festéket egy popsitörlővel rögtön letöröltem. / Ha ezt elolvassa egy festő, biztos gondolja magában, hogy tuti szőke...:)) /
Akárhogy is történt, a végeredmény nagyon szép lett!

Legközelebb írok a mosdószekrényről. Az is saját készítésű, erre sem költöttünk sokat, és nagyon szeretem!
Valamint tavasszal, vagy előbb még megírom további tapasztalatainkat a járólappal kapcsolatban, oké?
Még mindig van facebook oldalunk, itt tudtok csatlakozni.

Julia



8 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tuti lett!
    Én a fali csempét szeretném, de még nem mertem megcsinálni...
    Feltétlenül írd meg a tapasztalatokat később!

    Üdv:Manuka

    VálaszTörlés
  2. Ez szuper lett!!! Nagyon szuper!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz lett!
    Egy kérdés: mi hétvégén estünk neki a konyhai fali csempének. Eddig 1 réteg Otex van rajta, és eredetileg úgy terveztem, hogy ezután jöhet a 2 réteg zománcfesték, de most a posztodat látva elbizonytalanodtam. Fali csempénél is javaslod a 2 réteg Otexet, vagy ez csak járólapnál szükséges?
    Köszi előre is a választ! Üdv, Lilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lilla,
      Nekem azt mondta az egyik szakember, hogy falon elég egy réteg Otex, utána 2 réteg zománc.
      Julia

      Törlés
    2. Julia, köszi, akkor folytatom a zománccal! Üdv, Lilla

      Törlés
  4. Szia! Azt szeretném megkérdezni, hogy a két réteg zománc festése közt is 48 órát vártál-e.

    VálaszTörlés
  5. Szia,
    Nem, ahogy megszárad az első réteg, kentem fel a másodikat. Ez egy napon belül volt. Másnap ment rá a végső zománc.
    Julia

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...