2012. június 10., vasárnap

A legfinomabb csokis édesség

A legkisebb túlzás nélkül állíthatom, hogy ez a világ legfinomabb csokis édessége. Én még nem ismertem olyan embert, aki nem imádta. Egyszer régesrégen ezt vittem vendégségbe újdonsült barátokhoz, ahol a férj jóízűen elfogyasztotta. Majd pár év múlva vallotta be, hogy ő utálja a csokis sütiket, anno csak illendőségből ette meg, viszont nagyon ízlett neki, és csinálok-e még? Azt hiszem, ez a legnagyobb bók, amit ez a csoda kapott.
Mert szó  szerint csoda! És most jön a meglepetés, nincs benne liszt! Még mielőtt a diétázók elkezdenének repdesni elmondom, hogy cserébe van benne 2 tábla étcsokoládé, és cukor is...
Állagra semmihez sem hasonlít, nem piskóta, inkább sült puding, de mégsem. Habos, krémes, omlós.
Mivel liszt nélkül készül, a sütőből kivéve kicsit összeesik, a teteje gusztusosan berepedezik.
Mi vanília fagyival szeretjük a legjobban, mikor a langyos sütin elolvad a fagyi... No, ezt már szavakkal  nehéz... A fotók magukért beszélnek.
Az eredeti receptet Nigella szakács könyvében olvastam, viszont nekem az övé nagyon lapos lett, így kicsit továbbfejlesztettem.

Az elkészítése: Mikróban megolvasztom a 2 tábla / 200 g / 70%-os étcsokit. Óvatosan, sűrűn nézegetve kell ezt tenni, mert én már égettem oda, kb 2 napig kellett utána szellőztetni! Mikor megolvadt, elkeverek benne 12 dkg vajat. Picit félreteszem, hogy a vaj is megolvadjon.
Eközben egy másik edényben 6 tojás sárgáját 10 dkg porcukorral habosra keverek.
Egy másik tálban 200g habtejszínt felverek / amikor még csak tanulgattam sütni, nem tudtam, hogy a tejszínt csak úgy lehet felverni, ha hideg. Én néha még a mélyhűtőbe is berakom 10 percre előtte /.
Csak, hogy még többet kelljen mosogatni, egy negyedik tálban a 6 tojás fehérjét verem fel 4 evőkanál porcukorral. 
Nem ilyen bonyolult ám, csak úgy hangzik! Most kezdődik az összeöntögetés. Először a csokis vajat öntöm össze a cukros tojás sárgájával. Következő lépésként ebbe beledolgozom óvatosan kevergetve a tejszínhabot, majd legvégén a tojás fehérjét
.
Már ilyenkor csodaszép:




Kerek torta formába öntöm, és mehet a sütőbe. Pontosan 38 percig sütöttem ezt most, 180 fokon, légkeveréssel.
Sütés előtt

Gyorsan lefotóztuk kivétel után rögtön:



Majd pár percre rá is, hogy milyen kedvesen összeesett:




Csodaszép...


Kívül olyan, mint a sült hab, belül puha, omlós, elolvad az ember szájában...

fagyival

Fagyival tökéletes, bár ettük már tejszínhabbal is, de nálunk a fagyi a nyerő!
Ezt meg kell sütni, nincs mese...



A végére még egy kis ízelítő, hogy mivel foglalkoztunk a hétvégén. Készül róla bejegyzés is, ígérem...
Itt még csak készülget...

Julia

10 megjegyzés:

  1. hmmmm ez tényleg jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  2. megsütöttem tegnap. még ki sem hűlt, már elfogyott :-))) azt hiszem nagy szerelem lesz ez a süti, a férjem jelentkezett a 4.szeletért, de már elfogyott. A lányok megették.
    köszönöm! m,

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Én boci étcsokival készítettem, amiben szederdarabok vannak. Nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  4. Szeretném megsütni, mekkora sütőformába öntöttétek?

    VálaszTörlés
  5. sziasztok,
    lehet, hogy picit macerásabb, de gőz fölött megolvasztva a csokit biztos "veszélytelenebb" mint mikróban :)
    én most hétvégén szeretném megsütni és már nagyon izgulok, milyen lesz :)
    Bea

    VálaszTörlés
  6. Ez keszitettuk ma a lanyaimmal apak napjara (Kanadaban) a ferjemnek. Hatalmas sikert aratott!Selymes, puha es olvad az ember szajaban.A fagyinak nem nagy rajongoja a ferjem, igy friss tejszinhabbal es gyors, hazi eredei gyumolcsos ontettel talaltuk.Felkerult a toplistara.Erdemes kiprobalni!A csokoladet egyebkent en mindig goz folott olvasztom.Nagyon hamar megvan ugy is es nincs veszelye az odaegesnek.Koszonet a receptert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ilyen messze is olvasol minket, na és, hogy kedvenc lett a süti!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...