2012. június 24., vasárnap

Ribizlis clafoutis

Néhány éve anyukám barátnője küldött nekem 5-6 tő ribizli bokrocskát amit elültettünk és éppen annyi termést hoz , hogy egy azaz egyetlen egy alkalommal süssek belőle valamit.
Ma délelőtt " leszüreteltem " , megszabadítottam a zöldektől, bogaraktól, fűtől vagyis kb. ötször átöblítettem mire tiszta lett a termés:-)


A pités tálamat kivajaztam és kiliszteztem majd beleszórtam a ribizlit.
Hozzáfogtam a tésztához. Egy tálba öntöttem ezeket : 10 dkg porcukor, 3 tojás, 1 csomag vaníliás cukor, 15 dkg liszt, 2,5 dl tej, 1 kis pohár natúr joghurt, pici só. Elkevertem és palacsinta tészta állagú lett. Közben előmelegítettem a sütőt 180 fokra. A tésztát ráöntöttem a ribizlire.
Kb. 30-35 percig sütöttem és mikor már nem volt olyan forró meghintettem porcukorral és muszáj volt megkóstolni.


Nagyon finom lett. Évekkel ezelőtt már  megsütöttem cseresznyéből és meggyből  azokkal is csodás!
Ez egy francia eredetű recept , egészségesnek is mondható mert nem sok liszt kell hozzá. Valószínű, hogy eperrel, málnával vagy áfonyával is mennyei lehet:-) vagy, vagy, vagy........

Julie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...