2012. november 28., szerda

Karácsonyi linzer

Gyerekkoromban nálunk karácsonykor mindig volt linzer. Megtudakoltam a régi családi receptet, és én is elkezdtem sütni karácsonyi linzereket.
Jó móka, nem nagy ördöngösség, és egész gyorsan megvan. Ez a recept szuper, másnapra nagyon finoman megpuhul. A legjobb, ha lekvárral összeragasztunk kettőt, és úgy díszítjük. Még puhább és finomabb lesz. A képen még nem így vannak, de fotózás után kaptak lekvárt...:)



A hozzávalók:
300 g liszt
110 g porcukor
1 cs vaniliás cukor
1 tk sütőpor
1 citrom reszelt héja
200 g vaj /vagy margarin/
1 tojás sárgája

Összekevertem egy tálban a lisztet, cukrokat, sütőport. Hozzámorzsoltam a vajat, tojássárgáját és a citromhéjat. Mindenhol azt olvastam, hogy akkor lesz puha, ha gyors mozdulatokkal secperc összedolgozzuk, hogy ne olvadjon meg a vaj. Nekem secperc alatt még sosem sikerült összegyúrni, de ennek ellenére puha lett másnapra.
Gyúrás után 2 órára betettem a hűtőbe. Majd a szokásos menet, liszten kb 5-6 mm vastagságúra nyújtottam. Kis háromszögeket vágtam késsel a tésztából, ebből készültek a karácsonyfák, és a mikulás. A szarvasokhoz kerek kiszúrót használtam. Ki gondolta volna? :)
Előmelegített sütőben 160 fokon sütöttem kb 10 percig őket. Gyorsan megpirulnak, nem árt sűrűn ránézegetni.
A díszítéshez most DrOetker cukormázakat használtam, mert azt találtam szép pirosban is.
Általában fémdobozban szoktak pihenni, bár nálunk néha meg sem érik a másnapot. :)






Julia

6 megjegyzés:

  1. Milyen szépre kitaláltad ennek az egyszerű, finom linzernek a díszítését! Jövő héten én is kipróbálom:)
    Most vettem észre, új kép van a blogotok elejénél. Szép ez is, csak kár, hogy az a kismadár-házikós kép már nincs itt. Az is annyira szuper volt. Na, de azért a színátmenetes torta sem rossz...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyosak, én is ki fogom próbálni:-)

    VálaszTörlés
  3. Basszus, irigykedem.... tegnapelőtt összeállítottam a tésztát, már az első pillanatban rettentő puha volt. Egy napig pihent a hűtőben, nehéz volt dolgozni vele utána is, mert nagyon puha volt, amikor kisütöttem szintet teljesen összefolyt a tepsi alján az egész :O :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom... Nem lehet olyasmi, hogy a mérleged rossz? Ezerszer készítettük már el, elvileg nem folyós.

      Törlés
  4. ha sütőpor helyett szódabikarbónát használtok,akkor 100%,hogy puha lesz.Mi a piskótát is azzal sütjük és olyan,mintha cukrászdai lenne ;)Amúgy meg fantasztikusak ezek a kis rénszarvasok :)
    Üdv:Lívi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...