2013. május 26., vasárnap

Mogyorós sajtkrémes epertorta

Ez egy olyan "csináljunk valami érdekeset" tortának indult, és fogalmam sem volt, mi lesz belőle.
Az alapja egy mogyorós liszt nélküli csokitorta, amit az Éva magazin weboldalán találtam. /Itt/
Annyira szimpatikus volt a recept, hogy el kellett készítenem. Hogy miért turbóztam fel a sajtkrémmel már magam sem tudom, de ha már így alakult, rádobtam a tetejére még egy réteg epres tejszínhabot. Én imádtam!


Hozzávalók a tésztához:
4 dkg kakaópor
1 dl forró víz
15 dkg étcsoki
15 dkg vaj
30 dkg barnacukor
15 dkg őrölt mogyoró
4 tojás

Hozzávalók a sajtkrémhez:
250 g mascarpone
1 dl tejszín
20 g kakaópor
1 tojás + 1 sárgája
10 dkg porcukor

Hozzávalók az epres habhoz:
350 ml tejszín
300 g eper 
porcukor ízlés szerint
1 csomag zselatinfix (20 g)

26 cm-es kapcsos formában készült, az aljára sütőpapírt vágtam. Tésztához a kakaóport elkevertem a forró vízzel, majd az olvasztott csokival, olvasztott vajjal. A mogyorót megőröltem a kis itthoni gépemmel, ment a masszába a cukorral és a tojások sárgájával együtt. Robotgéppel jól elkevertem. A fehérjéket kemény habbá vertem, majd óvatosan fakanállal hozzádolgoztam.
Már ilyenkor nagyon szép és illatos a massza! Beleöntöttem a formába, és előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem 15 percig. Ez alatt az idő alatt összekevertem a sajtkrém hozzávalóit. A sütőből kivett forró tésztára kanalaztam, majd visszatoltam még 45 percre.
Mint már említettem fogalmam sem volt, mi lesz ebből. Csak tippelgettem, hol fog kikötni végül a sajtkrém, és milyen állagú lesz vajon...


És itt a válasz. Valahol a tészta majdnem közepén kötött ki. :) Ez így annyira jó lett, hogy csak na! A puha, lágy mogyorós réteg között a kakaós sajtkrém....hmmmm
Na, de folytassuk... A hideg tejszínhabot felvertem a zselatin fixszel, és 2 ek porcukorral. Az epret villával összenyomkodtam, de hagytam benne nagyobb darabokat is. Ment a tejszínhabba, majd nagy boldogan a kihűlt tortára kanalaztam ezt a finom epres habot.
Hát, elfogyott...:)


 Julia

2 megjegyzés:

  1. Szia! Ma úgy döntöttem, megsütöm ezt a tortát, de nem tudom hogy a sajtkrémhez illetve az epres habhoz milyen tejszín kell? habtejszín vagy főző?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...